Po Podpięciu akumulatora Wypaliły bezpieczniki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sylweksylwek
    Classic
    • 2019
    • 0

    Po Podpięciu akumulatora Wypaliły bezpieczniki

    Ale czy jest sens psuc auto dla 10KM :?: :lol:
  • sylweksylwek
    Classic
    • 2014
    • 15

    #2
    Po Podpięciu akumulatora Wypaliły bezpieczniki

    Witam nie umiem znaleźć takiego tematu więc pisze tu.
    wczoraj wypiąłem swój akumulator i ponownie go podpiąłem plus z plusem minus z minusem wszystko jak należy. przekręcam zapłon a tam nic po chwili zastanowieniu otworzyłem skrzynkę z bezpiecznikami po lewej stronie po ściągnięciu osłonki 6 bezpieczników zostały dosłownie stopione zostało po nich dwie blaszki i troszkę plastiku jestem słaby w elektryce od czego zacząć szukać czy jest sens bawić się samemu czy oddać autko elektrykowi jaki koszt naprawy może być. jeżeli jest podobny temat to proszę moderatora o link jak jest możliwość
    z góry dziękuje

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 11002
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      gdzieś masz grube zwarcie - widoczne gołym okiem
      jeśli te blaszkowe bezpieczniki ci spaliło
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • sylweksylwek
        Classic
        • 2014
        • 15

        #4
        hmm nie dużo mi to mówi widoczne gołym okiem ? gdzie szukać pod maską czy pod deską kable czy raczej coś innego

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 11002
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          po maską raczej powąchaj
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3777
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Tu jak "drut z podwatowanego bezpiecznika" nastąpiło zjawisko pomylenia biegunowości w trakcie ponownego montażu akumulatora :!:
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • 2.0-16v Michał
              RS
              • 2013
              • 4038
              • Octavia III (5E3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM
              • CHZD 1.0 TSI 115 KM

              #7
              endryu, tez mi się tak wydaje ze zostały pomylone bieguny :|
              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
              przedstawiam smerfetke

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 11002
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                nie chciałem nic sugerować wcześniej :twisted:
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • 2.0-16v Michał
                  RS
                  • 2013
                  • 4038
                  • Octavia III (5E3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM
                  • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                  #9
                  krzynol, prawdę trzeba mówić głośno
                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                  przedstawiam smerfetke

                  Komentarz

                  • Marian 2
                    L&K
                    • 2007
                    • 1086
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AQY 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    Aż poszedłem specjalnie do garażu, aby sprawdzić jak jest łączony/ustawiony akumulator. Moim zdaniem trzeba by naprawdę "bardzo mocno chcieć" aby go podłączyć odwrotnie w Octavii I. Przede wszystkim wyprowadzenia akumulatora są nie symetryczne, umieszczone przy krawędzi, nie na środku akumulatora, no i oczywiście elektrody są rożnych wymiarów. Odwrotne ustawienie akumulatora, poprostu nie da się podłączyć klemy plusowej z rozbudowanym pudełkiem z bezpiecznikami bez naciągania/naginania w bardzo dużym zakresie.
                    Podejrzewam, że po podłączeniu klemy plusowej, klema minusowa (która ma bardzo duży "luz") przypadlowo dotknęła do bezpieczników, bo była podniesiona ich pokrywka.
                    Takie zwarcie w zasadzie niczym nie grozi, oczywiście tylko spaleniem bezpieczników.

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 11002
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Marian 2, w sumie racja

                      Zamieszczone przez sylweksylwek
                      otworzyłem skrzynkę z bezpiecznikami po lewej stronie po ściągnięciu osłonki 6 bezpieczników zostały dosłownie stopione zostało po nich dwie blaszki i troszkę plastiku
                      chociaż jak się wczytałem to chodzi o bezpieczniki w kabinie :?:
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • sylweksylwek
                        Classic
                        • 2014
                        • 15

                        #12
                        Zamieszczone przez krzynol
                        Marian 2, w sumie racja

                        Zamieszczone przez sylweksylwek
                        otworzyłem skrzynkę z bezpiecznikami po lewej stronie po ściągnięciu osłonki 6 bezpieczników zostały dosłownie stopione zostało po nich dwie blaszki i troszkę plastiku
                        chociaż jak się wczytałem to chodzi o bezpieczniki w kabinie :?:
                        tak w kabinie

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 11002
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          zapodaj numery bezoieczików
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • sylweksylwek
                            Classic
                            • 2014
                            • 15

                            #14
                            Zamieszczone przez Marian 2
                            przypadlowo dotknęła do bezpieczników, bo była podniesiona ich pokrywka.
                            Takie zwarcie w zasadzie niczym nie grozi, oczywiście tylko spaleniem bezpieczników.
                            klema minusową wpiąłem jako pierwsza plusowa nigdzie się nie stykała

                            [ Dodano: Pią 05 Gru, 14 22:36 ]
                            do kupy z tego co są stopione 2x 15 2x 25 2x 10 jednej 10 nie ma na zdjęciu. w niedziele bd przy aucie tak że zrobię zdjęcie gdzie sie znajdowały bo w necie nie umiem znaleźć takiego ułożenia skrzynki bezpieczników

                            Komentarz

                            • Marian 2
                              L&K
                              • 2007
                              • 1086
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • AQY 2.0 MPI 115 KM

                              #15
                              Niektóre z tych bezpieczników nie są spalone (w zasadzie wszystkie widoczne są całe), tylko mocno przygrzane, możliwe, że takie "już były", bo był zły kontakt w gniazdach. Aby tak stopić plastyk bezpiecznika, musiał się on grzać przez długi czas, może i kilka dni/tygodni.
                              Błędem jest najpierw łączenie klemy minusowej, bo póżniej "szoruje się" klemą plusową którą jest o wiele gorzej nałożyć na swoje miejsce.
                              Moim zdaniem, te stopione bezpieczniki już takie były przed tym. Trzeba dobrze oczyścić i dogiąć styki gniazd.

                              Komentarz

                              • sylweksylwek
                                Classic
                                • 2014
                                • 15

                                #16
                                tak zamiast czerwonych 10 moje były zielone, na klapce ze skrzynki nie mam opisanego czyj bezpiecznik do czego jest

                                [ Dodano: Pią 05 Gru, 14 22:47 ]
                                Zamieszczone przez Marian 2
                                Niektóre z tych bezpieczników nie są spalone, tylko mocno przygrzane, możliwe, że takie "już były", bo był zły kontakt w gniazdach. Aby tak stopić plastyk bezpiecznika, musiał się on grzać przez długi czas, może i kilka dni/tygodni.
                                Błędem jest najpierw łączenie klemy minusowej, bo póżniej "szoruje się" klemą plusową którą jest o wiele gorzej nałożyć na swoje miejsce.
                                Moim zdaniem, te stopione bezpieczniki już takie były przed tym.
                                to teraz gdzie szukać problemu że auto nie ma prądu?

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3777
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  A w trakcie dokręcania klem kluczem M10 nie wylądował on przypadkiem (krótkie dotknięcie, otarcie) zwierając minus z plusem w skrzynce połączeniowej na akumulatorze, z której idą kable z zasilaniem do bezpieczników w desce rozdzielczej :?:
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • sylweksylwek
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 15

                                    #18
                                    Zamieszczone przez endryu
                                    A w trakcie dokręcania klem kluczem M10 nie wylądował on przypadkiem (krótkie dotknięcie, otarcie) zwierając minus z plusem w skrzynce połączeniowej na akumulatorze, z której idą kable z zasilaniem do bezpieczników w desce rozdzielczej :?:
                                    pewności nie mam bo nie pamiętam ale mogło tak się stać

                                    Komentarz

                                    • endryu
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 3777
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Marian 2
                                      tylko mocno przygrzane
                                      Niezły prąd przez nie poszedł (zwarcie lub "porządne przeciążenie").

                                      [ Dodano: Pią 05 Gru, 14 23:00 ]
                                      Sprawdź styki gdzie siedziały te bezpieczniki oraz odkręć te śrubki, które trzymają puszkę z bezpiecznikami (jak na foto) i po wysunięciu puszki zajrzyj z tyłu na kable, czy się nie przytopiły :?:
                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz

                                      • Marian 2
                                        L&K
                                        • 2007
                                        • 1086
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                        #20
                                        Przede wszystkim wyjąć i sprawdzić każdy bezpiecznik, łącznie z tymi, co są na akumulatorze. Take wyjęcie i włożenie zawsze powoduje samooczyszczanie styków, i w zasadzie powinno się robić co jakiś czas. Przy okazji śrubokręcikiem podoginać styki gniazd.

                                        Komentarz

                                        • sylweksylwek
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 15

                                          #21
                                          jutro sprawdzę wszystkie bezpieczniki te pod maska te w środku i pod deską i dam znać

                                          Komentarz

                                          • Krzycho-63
                                            Rider
                                            • 2007
                                            • 628
                                            • Superb II (3T4)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            Bardzo często widuję tak nadtopione bezpieczniki.Topik jest cały a obudowa jest stopiona.Zazwyczaj są to bezpieczniki producenta no name.Taki bezpiecznik działa jak grzałka.Do tego dodać słaby styk i tak to wygląda.Mało tego,kiedyś sprawdzałem bezpiecznik 10A i stopniowo zwiększając obciążenie wytrzymał 18A!
                                            Skoda Superb II Ambition
                                            2.0 TDI CR 170 KM

                                            https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                                            Komentarz

                                            • bishop
                                              L&K
                                              • 2012
                                              • 1430

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Krzycho-63
                                              Bardzo często widuję tak nadtopione bezpieczniki.Topik jest cały a obudowa jest stopiona.Zazwyczaj są to bezpieczniki producenta no name.Taki bezpiecznik działa jak grzałka.Do tego dodać słaby styk i tak to wygląda.Mało tego,kiedyś sprawdzałem bezpiecznik 10A i stopniowo zwiększając obciążenie wytrzymał 18A!
                                              To jakiego producenta są dobre?

                                              Komentarz

                                              • endryu
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 3777
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez bishop
                                                To jakiego producenta są dobre?
                                                Np MTA Do wyboru, do koloru
                                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                =================================================

                                                Komentarz

                                                • Marian 2
                                                  L&K
                                                  • 2007
                                                  • 1086
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                                  #25
                                                  Minęło już kilka dni, i ciekawi mnie jak to się skończyło?Czy samochod już uruchomony?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...